Sim Only opzeggen of overstappen
Op deze pagina beantwoorden we vragen over het overstappen naar een andere provider en het opzeggen van je huidige abonnement. Ook lichten we toe of je kunt overstappen van prepaid of een abonnement met toestel naar een Sim Only-abonnement.
Kan ik overstappen naar een andere provider?
Ja, dat kan! Dit is alleen mogelijk wanneer je huidige contract is beëindigd. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kun je altijd overstappen. Heb je een contract van één of twee jaar? Dan kun je twee tot vier maanden voor de afloopdatum een aanvraag voor een overstap doen. Sommige providers bieden de mogelijkheid om je huidige contract af te kopen, maar dit is vaak minder voordelig. Houd bij alle opties rekening met een opzegtermijn van een maand.
Is je huidige abonnement niet meer gebonden aan een contract (bijvoorbeeld omdat het contract al is afgelopen)? Dan is overstappen direct mogelijk. Houd hierbij wel nog steeds rekening met een opzegtermijn van een maand.
Sim Only nummerbehoud
Kies je voor nummerbehoud? Dan hoef je je huidige abonnement niet zelf op te zeggen. Je vraagt nummerbehoud aan bij je nieuwe provider, die vervolgens contact opneemt met je huidige provider. Na de afloopdatum van je huidige contract kan je nieuwe provider je nummer overnemen. Vanaf het moment dat je de aanvraag hebt gedaan voor nummerbehoud, hoef je zelf niets meer te doen.
Kan ik overstappen van een abonnement met telefoon naar Sim Only?
Ja en nee. Als je contract nog loopt, kun je niet overstappen van een abonnement met telefoon naar een Sim Only-abonnement, tenzij je ervoor kiest om je contract af te kopen. Dit is echter vaak niet voordeliger. Wanneer je contract is afgelopen, is het wel eenvoudig om over te stappen naar een Sim Only-abonnement, zowel bij je huidige provider als bij een andere provider.
Kan ik overstappen van Prepaid naar Sim Only?
Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat je vaak je beltegoed niet kunt meenemen of omwisselen. Controleer de voorwaarden op de website van je provider. Als het niet mogelijk is om je beltegoed terug te krijgen, raden we je aan om deze eerst op te maken voordat je overstapt.
Wanneer kan ik mijn Sim Only-abonnement opzeggen?
Dit is afhankelijk van de provider en het type abonnement dat je hebt. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kun je dit op elk moment opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. De providers die maandelijks opzegbare abonnementen aanbieden zijn: Ben, Budget Mobiel, Hollandsnieuwe, KPN, Lebara, Simyo en Youfone.
Als je contract al is verlopen, kun je je abonnement ook altijd opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Heb je een contract van één of twee jaar? Dan is het mogelijk om ten minste twee maanden voor de afloopdatum op te zeggen. Weet je al zes maanden voor de afloopdatum dat je niet wilt verlengen bij je huidige provider? Dan kun je alvast een aanvraag doen om op te zeggen.
Hoe kan ik mijn Sim Only-abonnement opzeggen?
Er zijn verschillende manieren om je abonnement op te zeggen. Je kunt:
- Opzeggen door de klantenservice te bellen.
- Opzeggen door in te loggen op de website van je provider en naar je abonnement te gaan.
- Opzeggen door langs te gaan bij een van de filialen van je provider.
- Opzeggen per post.